прогрызает: тако зависть, сердце завистничее снедает (ОД л. 231 об.) «уподобляемся скверн?й птиц? Сов?, яже в нощи вся видит, в день паки ничтоже» «не навидятъ доброд?тели, якоже сова солнца» «Что


Чтобы посмотреть презентацию с картинками, оформлением и слайдами, скачайте ее файл и откройте в PowerPoint на своем компьютере.
Текстовое содержимое слайдов презентации:

Ктин, порфира и заяц морский:бестиарий Симеона Полоцкого «Обед душевный» Симеона Полоцкого «Вечеря душевная» Симеона Полоцкого Современное издание «Вечери душевной» Издатель: общественная организация «Общество памяти игумении Таисии»Изображение с сайта: http://varnitsy.spb.ru/catalog/books/detail.php?ELEMENT_ID=1092 Современное издание «Вечери душевной» Симеон (Петровский-Ситнянович) Полоцкий (1629-1680) Памятник Симеону Полоцкому в Полоцке, Беларусь «А еже ради неизмѣнныя твоя пречестности ко мнѣ отеческия милости благоволилъ ми еси днесь чрезъ писание извѣстно сотворити, яко предвосприятый твоя пречестность трудъ, то есть Поучении недѣлныя и праздничныя, за помощию Вышняго промысла, скончалъ еси и оныя началъ еси читати въ церквѣ, имѣще намѣрение, аще Богъ одаритъ, въ кииждо недѣлю и во всякий праздникъ народу прочитати»27 сентября 1676 г.Браиловский С. Н. Письма Сильвестра Медведева. СПб., 1901. С. 25. Заиконоспасский монастырь на улице Никольской, Москва «Обед душевный» Симеона Полоцкого «Вечеря душевная» Симеона Полоцкого «где червь их не умирает и огонь не угасает» (Мк 9:44)«Чрезъ червь сей, аще нѣцыи учителие мнятъ червие быти животное безсмертное, яко гады и змии видѣниемъ и шиканиемъ страшныя, иже якоже рыбы в водѣ, живутъ во огни: но извѣстнѣе есть, чрезъ червие разумѣти присное совѣсти грызение» (л. 275-275 об.) Объем прилогов: краткие прилоги «возложи бремя твое на рама агнца божия» (ОД 183 об.) «последуютъ агнцу на небѣси» (ВД л. 114) «и абие воскочи яко елень» (ОД л. 45) «Найпаче же воста нань со гневомъ и яростию, яко лютая иена, или силная мечка, Евдоксия царица» (ВД, л. 251) Объем прилогов: обширные прилоги Животные из Священного Писания камень прибежище заяцем (л. 220 об.) Пс 103:18затыкают ушеса си и бывают волею глуси, яко аспид затыкаяй ушеса своя, на глас обавателя обавающаго (л. 230) Пс 57:5-6Паки же глаголю вам, яко удобее есть велбуду сквозе иглино ухо пройти, неже богату во царствие божие внити (л. 304) Мф 19:24Имже образом желает елень на истоники водныя (л. 463) Пс 41:2 Варианты библейских образов «они же яко аспідъ глухій (ОД л. 67), «яко аспід глухій на гласъ обавающа обавателя» (ОД л. 133 об.) «затыкаютъ ушеса си и бывают волею глуси, яко аспідъ затыкаяй ушеса своя, на гласъ обавателя обавающаго» (ОД л. 230)«и яко удобее есть велбуду сквозе иглино ухо пройти, нежели богату во царствие божие внити» (ОД л. 253 об.)«Паки же глаголю вам, яко удобѣе есть велбуду сквозѣ иглино ухо пройти, неже богату во царствіе божіе внити» (ОД л. 304) «Яко велбудъ сквозѣ иглино ухо, не можемъ узкими враты и теснымъ путемъ проходити» (ВД л. 183) Животные из сочинений Отцов церкви «Златоустый святый сицевыя люди свиніи, діаволу, и жуку уподобляетъ, глаголя: якоже свинія блатомъ сквернымъ, и демони тщетою утѣшаются нашею: тако завистникъ об убытцѣ» (ОД л. 232)«И якоже жукъ чуждым живетъ гноемъ, или мотылою: тако завистникъ чуждею бѣдою» (ОД л. 232). «пчелы … лѣтятъ в слѣдъ матерее безпечално» (ОД л. 130) Ибо яко пав во время кичения си о красоте перия, аще низ глянет на черность ног абие перестает гордитися: тако человек в благоденствии си и гордости (ОД л. 69) В лепоту убо зависть уподобляется ехидне, ибо яко та чрево имже рождается, прогрызает: тако зависть, сердце завистничее снедает (ОД л. 231 об.) «уподобляемся сквернѣй птицѣ Совѣ, яже в нощи вся видит, в день паки ничтоже»«не навидятъ добродѣтели, якоже сова солнца» «Что подобное есть, аще бы сова, хотела о свѣте солнца, всеконѣчно силу зрения ея превосходящем, суд творити». Ктин «Тщету подъемлютъ поста своего, и овии постницы, иже много постятся, да много послѣждѣ снѣдятъ, и испиютъ. Подражаютъ сии несытнаго птичища Ктина, ...» (ОД л. 564 об.). Морский заяц и полиполий-многоног морский ??? ??? «Вси тому хамелеонствуют: ибо якоже животное именуемое хамелеон, вся цветы предстоящыя себе вещи удобь в себе воображает, и приемлет, якоже зеница и зеркало: Тако человекоугодницы» Хамелеон и Стефан «Повествуют естествословцы о некоем животном, именуемом Хамелеон, яко то егоже цвета вещь имать себе предложенную, той цвет в телеси своем изображает, и явствует зрящым нань. Подобное тому действо бяше в святом первомученице и архидиаконе Стефане: … и его цвет [Христа] иудеом явствова по себе» (ВД л. 179). Пифики Басни Симеон Полоцкий:«Баснь соплете есопъ пиита, но словеси моему приличную, и ко нравоучению полезную» (ОД л. 171). Иоанникий Галятовский: «Постерігай і того пильне, жеби наука в твоєм казанню згажалася з наукою Христовою, апостольською, святих отець і всеї церкви православної». Перепелица «безсловеснѣй перепелицѣ подобимся, яже узрѣвши нѣкогда ловца сѣти распинающа, вопроси его: что бы то дѣялъ; онъ же отвѣща ей, яко градъ назидаю. Посемъ отшедшу ловителю, восхотѣ перепелица градъ той посѣтити, и в нем нуждная стяжати себѣ: и яко скоро помысли: тако немедленно влетѣ во градъ той, и бысть ловитва ловителю» (ОД л. 381 об.). «яко бобр, иже и на земли живетъ, и в воде пребываетъ» (л. 128) «Внѣ бѣлость, внутрь черность: яко въ лебедѣ» (ОД л. 583) О сицевых Иеронимъ глаголетъ: Внутрь Нерон, из внѣ Катонъ. Азъ же приложу, внѣ злато, внутрь блато: внѣ шелкъ, внутрь паучина: яко во Идолѣ. Внѣ бѣлость, внутрь черность: яко въ лебедѣ (л. 582 об. - 583). Спасибо за внимание!

Приложенные файлы

  • ppt 1264677
    Размер файла: 3 MB Загрузок: 0

Добавить комментарий